Podstawową cechą wolnego rynku jest bez wątpienia konkurencja. Aktualnie na polskim rynku działa wiele firm i co chwila pojawiają się nowe, stąd też tak istotne jest, by skutecznie wyróżnić się na tle firm prowadzących podobny rodzaj działalności gospodarczej. Służy do tego przede wszystkim reklama, a ściślej mówiąc różne jej formy.
Obecnie firmy mogą reklamować się na rozmaite sposoby. Standardowo mogą być to plakaty, ulotki czy reklama w radiu lub telewizji. Coraz częściej wykorzystuje się także reklamę poprzez gadżety, czyli dawanie klientom bezpłatnie kubków, smyczy bądź innych przedmiotów zawierających logo firmy. Największym jednak powodzeniem cieszą się wspomniane ulotki
stojaki na ulotki reklamowe czy gazetki promocyjne np. Promocyjni, ponieważ są relatywnie tanim i efektywnym narzędziem reklamy.
Oczywiście formę reklamy trzeba dopasować do specyfiki działalności. Stąd też przykładowo gazetki promocyjne są wykorzystywane przede wszystkim przez sklepy, które dzięki nim mogą zaprezentować one bogaty asortyment oferowanych produktów. Istnieje przy tym kilka warunków, które należy spełnić, by faktycznie przyciągnąć wielu klientów. Taka gazetka nie może być przede wszystkim nudna. Powinna swoją szatą graficzną i formą zachęcać do przejrzenia artykułów.
Source: www.medas-media.com.pl
Bardzo często na pierwszej stronie umieszcza się promocyjne oferty, co jest doskonałym posunięciem. Wykorzystuje się również odpowiednie hasła reklamowe, które łatwo wpadają w ucho i łatwo je można zapamiętać. Aby jednak gazetki w istocie zapewniły pożądany efekt, powinny trafić do jak największego grona klientów. Kolportaż ulotek i gazetek promocyjnych nie jest drogi, a może dać niemałe korzyści.
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest również zamieszczanie gazetek promocyjnych w internecie. Internet to zresztą najlepsze miejsce na reklamę, niemniej należy wiedzieć, gdzie zamieszczać reklamę, ponieważ z biegiem czasu pojawia się ich w internecie coraz więcej i internauci coraz częściej nie zwracają już uwagi na znajdujące się na stronach bannery. Oczywiście gazetka promocyjna powinna znaleźć się w pierwszej kolejności na stronie firmy i to w widocznym miejscu. Skutecznym jednak rozwiązaniem jest też newsletter, czyli elektroniczna forma biuletynu przesyłana na pocztę klienta.